• Recept

    Efterlyses Efterlyses

    Har ni som jag många gånger svårt med att komma på vad man skall laga för mat?

    Efter att ha lagat kött, korv och fisk både på längde och tvären kan jag inte längre komma på vad jag skall göra.

    Har ni erfarenheten av att varje gång ni blivit bortbjudna på mat, så har ni tänkt att detta skall ni komma i håg att göra till familjen eller tänkt att varför har inte jag tänkt på att göra

    tex. fisken så här, gud så gott……. osv.

    Mina svägerskor är helt fantastiska på att laga god mat.

    Inga-Lill startade en Recept blogg för längesedan som jag också är med på som vi numera hjälps åt med.

    Min önskan till ER bloggläsare är att ni tex. lägger upp ett recept på den amten ni brukar bjuda på. Det kan vara middag , efterrätt eller bakrecept.

    Det fina med denna receptsida är att alla kan göra receptinlägg.

    Allt är av intresse vegetabiliskt och glutenfritt osv…

    Jag och Inga-Lill har redan börjat att lägga upp en del recept, snälla fyll på.

    I dag har jag gjort ett recept som jag vet att de flesta ungdomar gillar, köttfärsgratäng med Texmex.

    Allt detta ligger i den vänstra spalten under Mumsiga recept.

    Efter maten tog en en sväng runt trädgården med kaffekoppen i den ena handen och kameran i den andra handen.

    Jag har faschinerats av Christersblogg ”Stugan vid transjön” alla svampbilder han visat.

    Nu har jag också hittat lite svamp i min trädgård.

    Jag önskar er alla en fortsatt underbar helg…..